נגישות לעסקים

עסקים נגישים, מהווים תנאי חשוב בדרך ליצירת שוויון עבור בעלי מוגבלויות ובכדי לאפשר להם להשתלב בחברה. מכיוון שעל פי נתונים, בעלי המוגבלויות מהווים כ-20 אחוז מהאוכלוסייה במדינה, הנגשת העסק מהווה לא רק כחובה אשר קבועה בחוק או כפעולה חברתית חשובה וצודקת, אלא היא גם טומנת בחובה מענה על אינטרס של כל בעל עסק והוא, הגדלת קהלי היעד הפוטנציאליים שלו. יחד עם זאת, חשוב שכל בעל עסק יהיה מודע לעובדה שהנגשה טומנת בחובה תהליך מורכב, אשר מצריך היכרות מקיפה עם החוקים והתקנות הרלוונטיים, היערכות נכונה ותכנון מקיף וקפדני.

במקום הזה בדיוק, עולה הצורך בקבלת שירותי ייעוץ נגישות לעסקים, אשר יינתנו על ידי יועץ נגישות מורשה מקצועי ומנוסה. 

נגישות לעסקים

שירותי נגישות לעסקים

ישנם מספר שירותי נגישות להם בעלי עסקים יכולים להזדקק ובין היתר:

  • חידוש רישיון לעסק – קבלת אישור מורשה נגישות, מהווה כיום כתנאי לקבלת רישיון עסק. השירות של יועץ ההנגשה כולל ייעוץ וליווי לאורך כל שלבי ההנגשה, בדגש על שיקולי החוק הרלוונטיים, עד לקבלת האישור הסופי של חידוש הרישיון.
  • ביצוע סקר נגישות – ביצוע סקרי נגישות אשר מותאמים באופן פרטני לצרכים ולמטרות של בעלי העסק. בהתבסס על התוצאות של סקרי הנגישות, ניתן ליצור תכנית פעולה יסודית להנגשה.
  • הכנת אומדנים לביצוע – הכנת אומדנים מקיפים ומעמיקים, אשר מטרתם לאפשר לבעלי העסק לקבל את התמונה המלאה לגבי עלויות ההנגשה ולתכנן בהתאמה, את  גובה התקציב אותו הם ייעדו למטרה.
  • טופס 8ב – מילוי טופס חוות דעת של מורשה נגישות. טופס אותו יש להעביר למחלקת רישוי העסקים בעיר הרלוונטית, במטרה לקבל רישיון עסק.

כל שירותי נגישות לעסקים בקורת גג אחת
אם גם אתם זקוקים לשירותי נגישות לעסקים ולא רוצים להתפשר על פחות מהשירותים המקיפים והמקצועיים ביותר, אתם מוזמנים ליצור קשר עם לימור גרייזמן. לימור גרייזמן היא יועצת נגישות מתו"ס, בעלת ניסיון של שנים בייעוץ נגישות לעסקים. לימור מקפידה לייעץ וללוות את לקוחותיה לאורך כל השלבים הנדרשים עד להשלמת התהליך ו/או קבלת האישורים הנדרשים. לקבלת פרטים נוספים לגבי נגישות לעסקים, מוזמנים ליצור קשר עם לימור גרייזמן.

נגישות לעסקים הינה חלק מ "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות", אשר מחייב בעלי חברות, ארגונים ועסקים הנותנים שירות לציבור, לנקוט בפעולות על מנת להנגיש את העסק ושירותיו לאנשים עם מוגבלות – חשוב לציין שכאשר מדובר בעסק חדש, נגישות לעסקים מהווה כתנאי הכרחי לקבלת רישיון העסק.
כמובן, שבכדי לעמוד בדרישות החוק, יש צורך לקבל ייעוץ וליווי מיועץ נגישות מנוסה ומקצועי, ובדיוק בשלב הזה אני נכנסת לתמונה, בכדי להעניק לכם, בעלי העסק, ייעוץ מקיף, איכותי ויצירתי, ולאפשר לכולם ליהנות ממה שיש לעסק שלכם להציע עבורם.

הפרטים החשובים בהליך ההנגשה
לצורך ביצוע הליך הנגשה איכותי, יש מספר פעולות שצריך לתת עליהם את הדעת:

הסביבה הבנויה – כל השטחים אליהם חשופים הלקוחות, אמורים להיות מונגשים בעבור אנשים עם מוגבלות, לדוגמא: יש לדאוג לכניסות מרווחות לעסק, לחדרים ולחללים השונים, דלפק שירות חלקו יהיה בגובה 90 ס"מ, מעברים. 

הנגשה של שירותים – כל השירותים אשר מוצעים על ידי העסק או החברה, אמורים להיות מונגשים, כך שגם אנשים בעלי מוגבלויות יוכלו להשתמש בהם וליהנות מהם, לדוגמא: עזרה בקבלת שירות ע"י צוות המקום, כיסאות ושולחנות נגישים.

נקיטה בפעולות נוספות – הנגשה של מידע המיועד ללקוחות כמו אתר אינטרנט, הקפדה על העברת נהלים רלוונטיים והדרכות לעובדים ועוד. 

הנגשת עסק חדש לעומת עסק קיים
הנגשת עסק חדש, מתבצעת כבר במעמד בו האדריכל מתכנן את פנים העסק, הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם איש מקצוע שהינו מורשה נגישות, וזאת במטרה לדאוג שמיקום הריהוט, השירותים הנגישים או דלפקי השירות  יבוצעו כבר בשלבי הבנייה בצורה נכונה ונגישה.
כאשר מדובר בהנגשה של עסק קיים ההליך יהיה מעט מורכב יותר, יש לערוך ביקור בעסק ולבצע סקר נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה) ונגישות השירות. לאחר ביצוע הסקר ניתן לראות את הפערים בין הקיים לבין מה צריך להיות מונגש. בהתאם לפערים אלו מוציאים לבעל העסק הנחיות נגישות כמו: הרחבת מפתחים, שילוט, רמפה ניידת, נהלים ועוד. כל עסק שונה מהשני גם אם יש שני בתי עסק שאופיים זהה (בית קפה, בית מרקחת) ההנגשה תהיה שונה ולכן כל עסק מקבל התייחסות אישית.
כאמור, יועץ נגישות מקצועי ומנוסה, ידע לספק פתרונות יצירתיים, אשר יסייעו לבעל העסק לבצע הנגשה של העסק שהיא גם איכותית וגם כרוכה בעלויות המינימליות האפשריות.
 

אם גם אתם מעוניינים לבצע הנגשה של העסק, ורוצים להשיג מחד תוצאות איכותיות ומותאמות לחוק, ומאידך בהוצאות הכספיות המינימאליות, אתם נמצאים בכתובת הנכונה.
משרדנו נותן את כל החבילה גם מורשת נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה), וגם מורשת נגישות השירות. ברשותי הניסיון והידע המקצועי, היצירתיות והכלים ללוות אתכם לאורך כל שלבי ההנגשה, לייעץ לכם ולסייע לכם לבצע את ההנגשה בצורה הטובה ביותר ובהתאמה לחוק.

לנוע בחופשיות בכל מקום

אז למה לבחור בנו?

מקצועיות

ראיית התמונה הכוללת, דגש על הפרטים הקטנים והקפדה על צבירת ידע מבלי לשקוט על השמרים, מאפשרים לי להעניק שירותים ברמה מקצועית בלתי מתפשרת.

ניסיון

ניסיון יכול להעיד במידה רבה הן על המקצועיות והן על טיב ואיכות השירות. ברשותי ותק עשיר בתחום הנדסת הבניין וכיועצת נגישות מתו"ס ושירות. במהלכן צברתי שם ומוניטין רב בתחום.

פתרונות יצירתיים

אני תמיד מקפידה לחשוב מחוץ לקופסא, לראות את הדברים בצורה גמישה ולמצוא פתרונות נכונים ואיכותיים, גם למצבים אשר יכולים להיראות תחילה כמורכבים ואף בלתי אפשריים.

הכול במקום אחד

אני מציעה קשת רחבה של שירותי ייעוץ נגישות, במקום אחד. כך שגם אם אתם מעוניינים לחדש רישיון עסק, רוצים להנגיש אתר אינטרנט או זקוקים לייעוץ בכל נושא אחר בתחום ההנגשה, אני הכתובת הנכונה עבורכם.

יחס אישי

הליך הייעוץ מהווה כדרך בה אני צועדת יחד עם הלקוח, כשבסופה של הדרך מטרה משותפת לשנינו – לצלוח את הליך ההנגשה בצורה המצופה, המותאמת והרצויה.

תגובה מהירה

יש לכם שאלות? זקוקים לעוד מידע? התחלנו בדרך משותפת ונתקלתם בבעיה? תשמחו לגלות שאני מקפידה על זמינות גבוהה ועל תגובה איכותית ומהירה.

מתקן משולב נגיש - צבעוני

זה היה אחד הפרויקטים הכי כייפים, במיוחד בימי הקיץ החמים 🙂
הנגשת גן ילדים בתל אביב… פה אתם רואים מתקן משולב נגיש.

מתקן משולב נגיש - צבעוני

כתוב לנו